Amstaffit.com

Amstaffiaiheista keskustelua
Tänään on 19.10.2017 21:50

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jäsenmäärien muutokset
ViestiLähetetty: 04.03.2012 11:27 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Vuosien varrella olen seuraillut yhdistyksen jäsenmääriä, tässä teille muillekin nähtäväksi.

Kuva

Toivoisin avointa keskustelua aiheesta, ilman että kukaan ottaa itseensä, eikä ketään kampiteta. Jokainen meistä tietää että hallitus yrittää parhaansa, ja jäsenistö auttaa sen minkä pystyy. Jokainen aktiivinen harrastaja joka tietää jotain yhdistysasioista, tietää ettei yhdistykset saa tehdä voittoa, mutta kun yhdityksellä on rahaa, silloin yhdistyksellä on enemmän mahdollisuuksia järjestää tapahtumia jäsenistölle.
Ja sitten asiaan, mitä asioita toivoisit yhdistykseltä, mitkä asiat voisi tehdä toisin jne... Hullutkin ideat peliin.

Vuosikokouksessa Kaisa avasí keskustelun jäsenjulkaisusta. Se on totta että aika iso summa menee tällä hetkellä jäsenjulkaisuun, lehtiversion kannalla olen minäkin, koska siitähän pääsääntöisesti jäsenistö maksaa pysymällä ajanhermolla rodun parissa. Itse kuulun niihin jotka säilyttää jokaikisen lehden vuosien varrelta, kiva lueskella historiaa.
Onko meidän pakko saada värillinen julkaisu? voisiko se olla mustavalkoinen? jolloin kustannukset olisivat pienemmät. Yksi voisi olla myös kilpailutus painojen välillä, jos jostain löytyisi edullisempi paino.

Se miksi avasin tämän keskustelun, johtuu siitä että minä yhtenä perustajajäsenenä olen huolissani yhdistyksen tulevaisuudesta jos sama suunta jatkuu yhdistyksen jäsenmäärissä.

Edit. Muutin taulukkoa, lisäsin uudet kasvattajat ja pentuemäärät

Viimeksi muokannut Salina päivämäärä 04.03.2012 13:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 12:13 
Poissa
Päällikkö Pukama

Pudotus jäsenmäärässä selittyy osin sillä, että hallitus on ottanut tiukemman kannan siihen, että jäsenmaksun maksamatta jättäminen johtaa erottamiseen nopeammin kuin ennen. Aiempina vuosina laitettiin karhua karhun perään ja yritettiin kynsin ja hampain pitää kiinni kaikista jäsenistä.

Kannustaisin kasvattajia. Käyttäkää hyväksenne pentuejäsenyys etua. Saatte edullisesti liitettyä pennun omistajat ensimmäiseksi vuodeksi yhdistykseen. He pääsevät tutustumaan toimintaan ja voivat päättää haluavatko maksaa myös seuraavana vuonna jäsenmaksunsa.

Yhdistyksen pitäisi pitää huoli siitä, että nämä uudet jäsenet katsovat yhdistyksen olevan sellainen, että siihen kannattaa kuulua. Hyvä lehti, toimintaa; luentoja, koulutuksia, luonnetestejä, club show, mätsäreitä, talvipäiviä, kesäpäiviä, syyspäiviä, leirejä, kokeita, erikoisnäyttely.

Yleensä jos kasvattaja on aktiivinen, myös kasvatinomistajat uskaltavat helpommin tulla toimintaan mukaan.

Hallituksen puolesta voin kertoa, että ihan kaikki yhdistyksen toimintaan liittyvät ehdotukset käsitellään hallituksessa ja jos vaan talkoolaisia löytyy, niin lähes tulkoon kaikkea voidaan järjestää. Usein tarvitaan se joku joka jotain uutta lähtee kehittämään. Esim. monissa yhdistyksissä ei saada edes PK-kokeita aikaiseksi, vaikka on pidempi historia PK-oikeuksia. Meillä on puuhanainen Wiltsu, joka potkii muita liikkeelle ja kaivaa talkoolaisia vaikka mistä kiven raosta. Yhdistys tarvitsee toimivan hallituksen lisäksi juuri näitä "wiltsuja" :peukku:

Amstaffilehden painopaikkaa on vuosien varrella muutettu ja painoja on kilpailutettu. Nykyinen ei ole mitenkään kallis. Lehti aina maksaa, postitus maksaa, mutta mielestäni se on sen arvoista. Meidän yhdistyksessä on onneksi toistaiseksi löytynyt vapaaehtoisia lehden tekijöitä. Esim. rotujärjestössämme taitto joudutaan ostamaan, kun ei vapaaehtoisia enää löydy.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 14:51 
Poissa
Tuontitarkastaja

Ja minä päätoimittajana - sekä myös lehden lukijana - olen kynsin hampain pitänyt kiinni tuosta 4-väripainatuksesta. Mielestäni laadullisesti suunta on alaspäin, jos lehti muutetaan mustavalkoiseksi. Ja onneksi yhdistyksen talous on sen viiden euron jäsenmaksun nostamisen jälkeen kestänyt tuon lehden kustannukset. Mutta, tietysti, jos kaikki muut ovat eri mieltä kuin minä, niin mitäpä mulla on siihen sitten sanottavaa :D

Mulla on sama, kuin Salinallakin; kaikki lehdet on varmassa tallessa, kuten myös vanhat staffilehdet. Itse tykkään välillä lueskella noita vanhoja juttuja, ei tulisi mieleenikään laittaa näitä rotujulkaisuja paperikeräykseen!

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 14:56 
Poissa
ROP VET

Paikkakunta: Hämeenlinna ASTu 27.11.2009,ASTn 22.4.2010,ASTn 4.4.2010,ASTn 5.9.2010
Minä halua myös lehden värillisenä :peukku:

Decathoner's Carmagedon R.I.P
Tipsukummun Orlando Brave R.I.P
Tipsukummun Dillinger
Bela Aršuolis
Tipsukummun Exclusive Edition
Goldroad´s Miracle Sunshine Sarah

+ muutama maailmalla

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 14:58 
Poissa
Päällikkö Pukama

Minustakin lehti on oikein kiva. Ei aleta kitsastelemaan, kun siihen ei ole tarvetta :D

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 16:17 
Värillisenä kiitos.
Mutta siinä mun ympärillä tuli minusta hyviä ideoita (ottakaa kunnia ketkä haluatte, ei siis ollu mun ideoita) jotka oli mm. että jätettäis näyttelytulokset pois, ne on kumminki netistä nähtävillä aiemmin kuvienki kera. Siinä säästyis tilaa, johon vois laittaa vaikkapa esim terveystuloksia.
Itteäni ei ainakaan kiinnosta ne näyttelytulokset ollenkaan ja ne jotka sattuu kiinnostaan löydän täältä miltei reaaliajasa :denti:

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:29 
Poissa
Sääsket söi pahkuroille - takaisin lähtöruutuun

Yhtenä ajatuksena voisi tuumailla, josko tilaa säästettäisiin julkaisemalla lehdessä vain ROP- ja VSP-tulokset. Näin olen nähnyt ainakin parissa rotulehdessä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:32 
^ :peukku: ROP & VSP ja neki vain "isoimmista" tai "merkittävimmistä" näyttelyistä. Jotenki vaan tuntuu että niitä näyttelytuloksia on sielä iiiiihan liikaa.. Älkää nyt vaan lynkatko :mrgreen2:

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:34 
Poissa
Päällikkö Pukama

Tai PU/PN tulokset eli ne mistä saa pisteitä näyttelykoirakisoissa :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:36 
Poissa
Pikkasen utelias

Ja mua taas kiinnostaa myös Staffi -lehden näyttelytulokset :orava: .

Mutta tosiaan; ei yhtään jää paha mieli, vaikei mun enää tarvitsisi niitä lehteen koittaa rustailla. Jäis sitten aika keksiä/kirjoitella muita juttuja :D .

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:37 
Poissa
ROP VET

Paikkakunta: Hämeenlinna ASTu 27.11.2009,ASTn 22.4.2010,ASTn 4.4.2010,ASTn 5.9.2010
Saa mun kannatuksen tuo näyttelytulosten vähentäminen lehdestä.

Decathoner's Carmagedon R.I.P
Tipsukummun Orlando Brave R.I.P
Tipsukummun Dillinger
Bela Aršuolis
Tipsukummun Exclusive Edition
Goldroad´s Miracle Sunshine Sarah

+ muutama maailmalla

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:41 
Tilalle sitte muita kirjotelmia, vaikka liibalaaboja ja hauskuutuksia tarvittaesa :mrgreen2: Pusuki oli kirjotellu jonku kirjeen joka oli tykätty ja hupanen, vaikkei sillä mitään "suurempaa merkitystä" muistaakseni ollu. Ne on kumminki hupasia päivän piristäjiä neki :D
Kuvia, terveystuloksia, harrastuksia, kokeita, koulutuksia, emmie tiiä :denti: Tai sitte vaan jättää lehden vähä ohuemmaksi.

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:43 
Poissa

Staffi-lehden osalta tuota näyttelytulosten supistamista mietittiin olisko ollut pari vuotta sitten. Mutta eipä me silloin uskallettu niihin puuttua. Paskakkaa tuli siihen aikaan muutenkin ihan tarpeeksi niskaan, niin unohdettiin koko juttu. :orava:

edit. Enkä mä uskaltaisi niitä vieläkään Staffista poistaa, sen verran näyttelypainotteista staffiväki kuitenkin taitaa olla.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 17:47 
Ne ROPit ja VSPt ja vaikka uudet MVAt ois meikäläisen mielestä ihan riittävät. Mutta se on vaan meitin mielipide.

ViestiLähetetty: 04.03.2012 20:05 
Poissa
Tuontitarkastaja

Mä oon jo itse pitkään ollut sitä mieltä, että näyttelytuloksia ei välttämättä tarvis lehdessä olla ollenkaan, koska ne on kuitenkin aina niin myöhässä kun vertaa tähän AC:iin :denti: Mutta toisaalta taas, eipä ne muilta jutuilta tilaa vie, kun ei mulle oo ainakaan tähän mennessä kukaan sanonut, että mikä on lehden sivujen maksimimäärä :mrgreen:

Mutta niitä hupaisia (ja muitakin) juttuja toivottais ihmisten lähettävän osoitteeseen toimitus@amstaffiyhdistys.net, koska en viitsi niitä alkaa kenenkään koiriasta ihan omasta päästäni rustaamaan :denti: Nyt on kyllä viimeisen vuoden aikana ihan suht kivasti tullut jäseniltä juttujakin, kiitos niistä! Eli siis tais olla viime vuonna joka numerossa jonkun tekemä juttu muistaaksein?

Niin ja kuvat mieluiten osoitteeseen kiia.terho@gmail.com ettei tuo toimituksen posti mee tukkoon heti :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 20:17 
Poissa
Sääliserti -> MVA

Mä en oo edes jäsen vielä mutta silti ollut mukana tohinassa. On käyty haku- ja tottisleirit, ollaan agissa ja tottisvuorolla piipahdettu. Kuitenkaan en miellä mitään näistä "yhdistyksen" jutuiksi (en tiiä muuten, että onkop ees mein agi/tottis yhdistyksen vai Susan järkkäämä?). Yritän siis sanoa, että yhdistys ei ole ollut "näkyvissä" näissä jutuissa vaan ainoastaan ne ihmiset jotka sitä järjestää (ja siitä kaikki kiitos toki heille yhtään väheksymättä). Kuvittelisin vaan, että jos on yhdistyksen järjestämä tapahtuma niin yhdistys olisi jollain tavalla sidoksissa siihen. Siispä kaipaisin enemmän näkyvyyttä yhdistyksen tiimoilta (miten en osaa sanoa). Itse haluaisin myös enemmän pk-juttuja, hakuryhmiä, jälkitreenejä porukalla, tottisteluja (Susa ja Kaisa hophop!) ja vaikka näyttelyreenejä. Mitä tahansa on kivaa kun tehdään yhdessä :). Tiedän, että se on aina kiinni siitä jos löytyy puuhaihmisiä mutta ehkä yhdistys voisi tuoda tarvetta enemmän julki. Sellaista säännöllisyyttä ja paikkajärjestelyjä, mainostamista, jne.

En tiedä saanko asiani nyt tuotua esille niinkuin sen tarkoitan mutta toivottavasti tästä nyt sais jotain irti.
Viime vuonna ilmoitin jo, että olen valmis jeesaamaan jos yhdistyksen tahoilta halutaan mätsäriä järjestää pk-seudulle mutta sekin tais kopsahtaa siihen, että kukaan ei halua lähteä järjestämään sellaista itsekseen.

edit. ja ainakin jotain numeroita/tuloksia/tiedotteita/tms voisi korvata sähköisellä lehdellä?

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 20:33 
Kyllä agi on ihan Susan järkkäämä :D Kiitokset siitä.
Oliko ne viime vuoden reenit sielä sorsapuistosa ja KKK-reenit ja kokeet yhistyksen puuhia? Muakin kiinnostais reenailla tokoa ja jotain pk-juttuja, mutta en oo saanu aikaseksi perehtyä niihin ja kulkeminen tulee miltei aina probleemaksi numero uno. Mutta joo, jotku kurssit ois kivoja. Mie oon kans talkoolaiseksi valmis, kuhan kimppakyyti löytyy jos korvesta kyse :denti: Mieki voisin olla valmis järjestään jotain, mutta multa un ei organisointitaitoja löydy nii mielummin tyydyn tyhmäksi lihasvoimaksi vaikkei niitäkään kummemmin oo :lol:
Oli tosin puhe tosta järjestelystä, että kun jotain on järjestelty ja talkoolaiset on luvannu tulla nii edellisenä iltana onki suurin osa perunu ja toteutus on sitte ollu kiikun kaakun pilalla. Eli ihmisten lupautuminen on ollu ahkeraa, mutta oikeesti sitoutuminen ja toteuttaminen on hieman kussu...

ViestiLähetetty: 04.03.2012 20:58 
Poissa

Verottomia jäsenlehtiä koskee "neljän numeron sääntö". Joten kannattaa laskea tarkkaan, jos paperilehtien määrää vähentää, että saako siitä mainittavaa säästöä, kun jäljelle jääviin numeroihin painojen pitäisi lisätä alvit.

Jäsenlehtiä koskeva arvonlisäverotuksen erityissäädös

Yhdistyksen jäsenlehdistä saadut tulot eivät ole elinkeinotuloja ja näin ollen niistä saadut tulot ovat arvonlisäverotuksen ulkopuolella. Lisäksi yleishyödyllisille yhdistyksille myydyt jäsenlehtien painokset ovat arvonlisäverottomia edellyttäen, että lehteä julkaistaan pääasiassa jäseniä varten, lehti ilmestyy vähintään neljä kertaa vuodessa (neljä erillistä numeroa) ja kyse ei ole liiketoiminnasta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 21:00 
Poissa

Itse toivoisin lehden pysyvän värillisenä, on paljon mukavempaa selattavaa kuin mustavalkoinen. Näyttelytulosten julkaisemisen supistaminen voisi olla ideaalia, mutta kannatan gsb:n ehdotusta että PU/PN tulokset lehdessä edelleen julkaistaisiin. Kaikki jäsenistöstä eivät ole AC:lle kirjautuneet eikä näin ollen ole kärryillä kaikista täällä julkaistuista tuloksista/tiedotteista/jutuista. Tokihan aktiivisimman jäsenet käyvät klikkailemassa näyttelytulokset koiraNetistä, josseivat AC:lle ole kirjautuneet :mrgreen2:

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2012 21:01 
Poissa
Toinen murkkuikä

Paikkakunta: Heinola, ASTn Iiris 7/06, ASTn Pella 3/10, ASTu Tomu 3/10, ASTu Mosku 4/14
Mie tahon ainaki paksun värillisen lehden :rokrok:
Ja kyllä siel saa olla niitä näyttelytuloksia miun puolesta. Ihan eri asia lukea niitä painetulta paperilta ku selata ruudusta.
Meil ainaki tallessa kaikki numerot (hamstraan mä muutaki, joo...)

Ja jotai selvennystä jonnekki mitä on "pentuejäsenyys". Kyl mä NYT tiedän mitä se on, mut oli vaan termi silloin ku Iiriksen pennut synty.

Ja niinku Sune (kieltäydyn nimittelemästä sitä läskipääks :P ) ehdottiki ni voishan siel olla niit muitaki terveystuloksia kuin ataksialistaa.

Ja kaik vapaamuotoset (koiran puolesta kirjottelut/sihteerinä olemiset) seassa tekee hyvän olon lukiessa. Joten kannustan kirjoitustaitoisia sihteerejä :)
Olen ilonen joka kerta ku lehti postilootaan kolahtaa. Ja luen suunnillee kannesta kanteen. Hyvä lehti.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC