Amstaffit.com

Amstaffiaiheista keskustelua
Tänään on 23.07.2018 07:31

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Mitä toimintaa järjestetään?
Haku 5%  5%  [ 7 ]
Jälki 8%  8%  [ 11 ]
Suojelu 5%  5%  [ 7 ]
Tottelevaisuuskoulutus 21%  21%  [ 28 ]
Agility 11%  11%  [ 14 ]
Flyball 2%  2%  [ 3 ]
Koiratanssi 0%  0%  [ 0 ]
Näyttelytreenit 2%  2%  [ 3 ]
Club show (epävirallinen "näyttely" amstaffeille) 9%  9%  [ 12 ]
Match show 5%  5%  [ 7 ]
Koira-aiheiset luennot 11%  11%  [ 15 ]
Muut kekkerit (talviriehat, leikkimieliset kisailut jne) 16%  16%  [ 21 ]
Muut yhdistyksen kekkerit ilman koiria 3%  3%  [ 4 ]
Ääniä yhteensä : 132
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.08.2008 07:54 
Poissa
Päällikkö Pukama

Mun valinta on tottis, agi ja koira-aiheiset luennot. Ensi vuosikokouksesta eteenpäin keskityn hallitustoiminnan sijasta taas enemmän tottistouhuihin, agitouhuihin ja sen sellaiseen mukavaan puuhasteluun. Paperinpyörittelyn saa vuorostaan hoitaa joku muu :peukku:

Mun tuntuma on se, että eniten kysyntää on juuri tottelevaisuuskoulutuksilla, varsinkin pentu- ja arkitottiksella. Niitä kysytään ihan koko ajan, että järjestääkö yhdistys. Nyt kun Nikke on tän vuoden ollut koulussa ja Korsokoulusta sapattivapaalla ja on vaan pienryhmässä kouluteltu, ei yhdistyksellä ole ollut varsinaisesti koulutuksia lainkaan.

Meidän pienryhmään on toki kaikki tervetulleita, mutta pääosin siellä Kesseleitä on pyörinyt, muut ei ehkä uskalla tulla mukaan, kun ei kokoontumiset ole järkätty yhdistyksen nimissä, eikä ole vakivuoroa.

Säännölliset viikkokoulutukset voidaan aloittaa vaikka samantien, kun joku ilmoittaa halukkuudestaan vetää niitä. Pentuja on toistasataa tälle vuodelle, kuten kaikki tiedämme, ja monet niistä olisivat kiinnostuneita tulemaan pentukurssille.

Yhdistyksen koulutuksia voisi olla useammallakin paikkakunnalla, jos vaan vetäjiä riittää. Kyselyitä on tullut siis kyllä muualtakin kuin pääkaupunkiseudulta, mutta olen ohjannut ihmisiä paikallisien koirakerhojen koulutuksiin.

Onko Wiltsulla PK-koetoimitsijakortti? Mulla suunnitteilla hommata sellainen, mutta ennen sitäkin ilmoittaudun mukaan järkkäämään BHta ja mahdollisesti PK-kokeitakin.

Niken kanssa (joka on tollerien PK-toimikunnassa) on puhuttu, että pitäiskö ens vuonna järkkää yhteisvoimin amstaffit&tollerit PK-koe (lajeina esim. jälki&haku) ja rajoittaa se rotuotteluksi tollerit&amstaffit. Voisi monelle olla helpompaa aloittaa kisaaminen oman väen kesken. Tollereilla ja amstaffeilla sama tilanne, PK-oikeudet on katkolla taas ensi vuoden jälkeen, jos ei ensi vuonna saada tulosta. Tollerit järkkäs BHn jo tänä vuonna, amstaffit vois järkkää tosiaan ens keväänä ja PK-kokeet sitten melkein heti perään.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:14 
Poissa
ROP VET

gsb kirjoitti:
Onko Wiltsulla PK-koetoimitsijakortti? Mulla suunnitteilla hommata sellainen, mutta ennen sitäkin ilmoittaudun mukaan järkkäämään BHta ja mahdollisesti PK-kokeitakin.

Ei ole. Vielä. Mutta mietin et jos en sellaista onnistu hankkimaan ennen koetta niin aina saan ystäväpiiristäni jonkun kortillisen helppaamaan. Kuten myös tuomarin :denti:

gsb kirjoitti:
Niken kanssa (joka on tollerien PK-toimikunnassa) on puhuttu, että pitäiskö ens vuonna järkkää yhteisvoimin amstaffit&tollerit PK-koe (lajeina esim. jälki&haku) ja rajoittaa se rotuotteluksi tollerit&amstaffit. Voisi monelle olla helpompaa aloittaa kisaaminen oman väen kesken. Tollereilla ja amstaffeilla sama tilanne, PK-oikeudet on katkolla taas ensi vuoden jälkeen, jos ei ensi vuonna saada tulosta. Tollerit järkkäs BHn jo tänä vuonna, amstaffit vois järkkää tosiaan ens keväänä ja PK-kokeet sitten melkein heti perään.

Mun mielestä pk-kokeet vois järkätä vähän myöhemmälle kesälle (oma lehmä ojassa :denti: ) Mutta joo, järjestelyissä toki olen mukana.

edit. Niin, ja tottista voin vetää jos joku jaksaa tulla Karkkilaan (tai esim. Riksuun meidän treenien jälkeen). Mutta mä olen sen verran itsekäs et jaksan vaan neuvoa (sen minkä pystyn) aktiivisia ja tavoiteellisia (oli se tavoite sit vaikka se BH)... Mä en jaksa mitään arkitottelevaisuutta tmv. Sekin on toki tarpeellista mutta musta ei ole siihen.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:18 
Poissa
Päällikkö Pukama

Juu myöhemmin kesällä käy ihan hyvin myös!!
Alustavasti olen tehnyt tunnusteluja tollereiden suuntaan, kun heillä myös pieni yhdistys (tai kuten meillä, iso yhdistys, mutta PK-aktiivien määrä pieni). Yhdessä voisimme saada hienot kokeet aikaiseksi. Ja tuskin kumpaakaan rotua löytyy 10kpl jälkeen ja 10kpl hakuun, jos järkkäis sellaset 10koiraa/laji kokeet. 5+5 voisi löytyäkin. Ja koe täyteen sitten muun rotuisilla tarvittaessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:20 
Poissa
ROP VET

^Joo mä voin ilmoitautua jäljelle vaikka heti sil vääränrotuisella :rokrok: :denti:

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:24 
Poissa
Toinen serti

Paikkakunta: Utti, astu 08/05 Jöntti, astn 1/08 Kurttu, bpmn Kiira 11/10, seisoja-Simo 4/12
Mä ruksasin kyselyyn jälki ja tottis, mutta sit tajusin, että sinänsä ei mun puolesta yhdistyksen _tarvitse_ tällaisia järjestää, kun onhan noita leirejä ja tilaisuuksia muutenkin aika paljon tarjolla. :oops2: Että sinänsä tulipa turhaan ruksittua. Kiva tietty, jos yhdistysaktiivit järkkää ja mahd. mukaan osallistun. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:29 
Poissa
ROP VET

Niin mä ruksasin tottis ja sit noi erilaiset kekkerit koirien kanssa ja ilman :denti:

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:29 
Poissa
Päällikkö Pukama

Mä taas tykkään nimenomaan puuhastella vertaistukiryhmässä jossa pääosin on amstaffeja. On toki vaikka mitä kerhoja ja yhdistyksiä mihin pääsee mukaan, mutta mun mielestä vaan on mukavampi vaihtaa mietteitä ihmisten kanssa jotka kouluttelee ja kisaa samanlaisen otuksen kanssa kuin mikä mulla itsellä on.

Toisaalta kokemusta on parinkymmenen vuoden ajalta kaikenviljan seurastakin, ja henkihän niissä usein on parempi, kun puuttuu se kateus ja oman pesän likaaminen liki tyystin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 08:39 
Poissa
Sääliserti -> MVA

ruksasin tottelemisen, luennot ja muut tapahtumat kera koirien.

(vaikken minnee oikein ikin pääsekkään. mut jos nyt tän uuden sykkeen myötä tulis ees enempi yritystä)

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 09:55 
Poissa
Sääsket söi pahkuroille - takaisin lähtöruutuun

Mitä toimintaa/palveluja toivoisit yhdistyksen järjestävän?

Jälki,Agility,Tottis,Näyttelytreenit,Match showt,Koira-aiheset luennot sekä kaikenlaiset kekkerit koirien kanssa tai ilman :mrgreen:

Mihin aikaan vuodesta?

Eipä vuoden ajalla niin erityisemmin oo merkitystä.

Missä?

Helsingissä tai max 100km niin päästäis mekin osallistumaan.Pidempien matkojen päähän kyydityksessä on aika iso sumpliminen.

Olisitko valmis olemaan itse talkoohommissa yhdistyksen tapahtumissa?

Kyllä mahdollisuuksien mukaan eli jos ei oo töitä sillon.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 13:25 
Poissa
Toinen serti

Paikkakunta: Utti, astu 08/05 Jöntti, astn 1/08 Kurttu, bpmn Kiira 11/10, seisoja-Simo 4/12
gsb kirjoitti:
Mä taas tykkään nimenomaan puuhastella vertaistukiryhmässä jossa pääosin on amstaffeja. On toki vaikka mitä kerhoja ja yhdistyksiä mihin pääsee mukaan, mutta mun mielestä vaan on mukavampi vaihtaa mietteitä ihmisten kanssa jotka kouluttelee ja kisaa samanlaisen otuksen kanssa kuin mikä mulla itsellä on.

Tottakai vertaistukiryhmä amstaffeista ois huippujuttu, ja siksipä oon valmis ajelemaan tottispäivien tms. takia. :D Kivahan se, jos yhdistysaktiivit järkkää.

Eniten minusta treeniseurassa kuitenkin ratkaisee se, että ollaan suht samanhenkisiä ja samantyyppiset tavoitteet. Ei sillä väliä minkä rotuinen hihnan päässä, kaikesta oppii. Ja esim. just tottista ja jälkeä voi treenata niin monilla eri tavoilla ja tyyleillä.

Pienryhmässä yhdessä tuumien ja pääasiassa yksitellen tehden on minusta paras treenata, kerhojen ja yhdistysten MASSAkoulutuksista en koe juur mitään saaneeni.

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2008 15:49 
Poissa
Tuontitarkastaja

höh mä olisin halunnu ruksittaa enemmän ku 3 vaihtoehtoa :mrgreen2: mut laitoin nyt sit haku, jälki, luennot. Toki kiinnostaa suojelu mut ajattelin että on niin extremelaji että taitaa olla turha kinuta yhdistystä järkkäämään :orava: Ja tottis mut sitä voi tehä yksinkin, omassa pihassa. Agilityt sun muut tanssiaiset ei oikeestaan mua juurikaan kiinnosta...Club show toki myös, mut me nyt ollaan se ite järjestetty että en viitsi toivoa sitä kenenkään muun järjestämäksi :lol:

Niin ja asun Porissa, treeneihin olen valmis säännöllisesti (esim. kerran tai 2 viikossa) ajelemaan 20-30 km, epäsäännöllisesti vaikka 300km:n päähän (esim. leiri tms).

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.08.2008 09:10 
Poissa
Sääsket söi pahkuroille - takaisin lähtöruutuun

Mie laitoin tottiksen, koira-aiheiset luennot ja sit sen öö.. tapahtumat koirien kanssa. Oisin kyllä kiinnostunut joistain muistaki aiheista.
Talkootöihin yms. voisin osallistua mutta kun en vielä (-kään) omista autoa niin kaiken pitäs tapahtua tässä Oulun alueella.. Mutta kun auton tässä saan, niin kyllä voin vähä kauemmaski lähteä. Kuhan vaan on työvuorot semmoset että pääsee.
Alajaosto tänne Ouluunki jos joskus perustetaan, niin mie kyllä voin lähteä touhuun mukaan. Eihän täällä jo ole?! :o Jos on niin sit mie oon pahemman kerran ulkona, mutta nooh :lol2: Yhdistysjutuista kumminki jonku verran kokemusta tuon autokerhon perustamisen kautta, plus että oon siinä rahastonhoitajanakin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 06:43 
Poissa
Eka serti

Itse asun pohjoisessa,mutta onneksi on auto joten se ei ole ongelma etten pääsis vaan oikea ajankohta enempikin...Itse toivoisin että ensi kesällä tai sitte lokauussa olisi jotain kiinnostavia amstaffitapahtumia,joihin mekin ehdittäis työn/muun menon ohella tulemaan. :D

Eli kiinnostais tottelevaisuuskoulutus viikonloppu? jossa voisi olla myös Pk-lajien tutustumista/kokeilua yms.
Myöskin epävirallinen näyttelyt kiinnostavat ja luennot.

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 06:49 
Poissa
Toinen murkkuikä

Mua kiinnostaa haku, tottis ja muut kekkerit koirien kanssa.
Ja lisään vielä että kiinnostaa myös rahankeruu yhdistykselle että pystytään järkkään kaikkea kivaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 07:37 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Laitoin agi (kotiin päin meni), koira-aiheiset luennot ja muut kekkerit kera koirien

mut jos ois voinu lisätä ni tottis, match show, näyttelytreenit, haku, jälki

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 07:48 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Voiskos ajatelle yhdistykseen koulutus- ja koetoimikuntaa?
kys. toimikunta kehittäis tätä aluetta yhdistyksessä, järjestäis , kolutuksia (toko,agi,jälki, haku...), luonnetestejä, leirejä, kilpailuja.

Wiltsu vois olla yks jäsen täs toimikunnassa :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 08:12 
Poissa
Päällikkö Pukama

Luonnetestit kuuluu jalostustoimikunnan toimenkuvaan :wink:

Muutoin hyvä idea, jos Wiltsu haluaa oman toimikunnan :D Wiltsuhan noita leirejä ja tottisseminaaria on ollut puuhailemassa.

Erkkaritoimikunnassahan on väkeä myös amstaffiyhdistyksestä eli kannamme kortemme kekoon jo sillä suunnalla.

Voin lähteä Wiltsun kanssa toimikuntaan. Tosin suunnitteilla ei ole nyt mitään enää tälle vuodelle (mulla) kun olen jo järkännyt tokon ja ollut mukana järkkäämässä luonnetestiä. Mutta ensi vuodelle voisi taas tokon tai pari järkätä. Luonnetestithän on jo anottu, ja sinne voidaan alkaa talkoolaisia värväämään hyvissä ajoin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 08:20 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Toimikunnan vois perustaa vuosikokouksessa, ja valita toimihenkilöt samal taval kuin jalostustoimikuntaakin.

Nyt ois kaksi ehdokasta kasassa :peukku:

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2008 08:37 
Poissa
Päällikkö Pukama

Toimikunnat on sinänsä epävirallisia, että niitä voidaan perustaa kyllä tarpeenkin mukaan, ei tarvitse odottaa vuosikokoukseen asti. Toki voidaan valita toimikunnan vetäjä vuosikokouksessa, niinhän yleensä tehdään jalostustoimikunnatkin, meillä vaan poikkeavasti valittiin viimeksi koko jalostustoimikunta, mutta esim. SBTY:ssä valitaan jalostustoimikunnan pj. joka kokoaa ympärilleen toimikunnan. Samoin voidaan valita esim. Wiltsu koe-ja koulutustoimikunnan vetäjäksi ja hän sitten kokoaan ympärilleen toimivan toimikunnan :peukku:

Tosin uskon, että Wiltsu (kuten minäkin) järkätään näitä juttuja ilman toimikuntaakin. Ehkä turhaa byrokratiaa vain jos toimikunnan perustaa. Lisää toimikunnan kokouksia ja muuta "mukavaa".

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.09.2008 04:45 
Poissa
ROP VET

Joku mulle ehdotti tota toimikunta hommaa jo aikaisemminkin. Vastaus on yhä sama kuin ennenkin. Mielummin en liity mihinkään toimikuntiin, vaan järjestän näitä juttuja ns. puskasta anoen puheenjohtajalta aina luvan :denti: Silloin saa järjestää mitä haluaa ja milloin haluaa. Tai olla järjestämättä :wink:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC