Amstaffit.com

Amstaffiaiheista keskustelua
Tänään on 17.08.2017 01:57

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Vuosikokous luennolla vai ilman?
1. Espoo/Sello, pelkkä vuosikokous + kahvitus 0€ 24%  24%  [ 5 ]
2. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 10-20€ 48%  48%  [ 10 ]
3. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 21-30€ 29%  29%  [ 6 ]
4. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 31-40€ 0%  0%  [ 0 ]
Ääniä yhteensä : 21
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14.03.2016 14:58 
Poissa
ROP VET

Kiia kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että kokouspaikkaan liittyvä paha mieli ei kyllä nyt liity hallitukseen millään tavoin. Joo ei kaikilla ole miestä kuka hoitaa koiria/lapsia kun lähdetään luennolle tai kokoukseen. Kaikilla ei ole autoa. Joku joutuu olemaan töissä. Mutta yrittäkää nyt ymmärtää sekin asia, että Suomi on aika iso maa, ja oli se kokous missä hyvänsä, niin aina jollakulla on pitkä matka. Ihan varmaan jokaisella on joku autoileva kaveri kenen kyytiin voi hypätä jos haluaa kokoukseen lähteä. Miten nää autottomat miehettömät näyttelyreissuille pääsee monta kertaa kesässä, mutta kerran vuodessa on todella vaikeaa päästä yhdistyksen kokoukseen ilman purnausta?

Olemme yrittäneet (lue: Maarika on yrittänyt) järjestää jäsenistön toivomaa luentoa, mutta toki siinäkin nyt moni asia meni pieleen. Oikeasti, kuka tahansa jäsenistöstäkin saa järjestää luentoja, koulutuksia, mitä tahansa aktiviteetteja vaikka siellä omalla kotipaikkakunnalla niin halutessaan, kunhan vaan laatii etukäteen tapahtumasta budjetin ja saa siihen hallituksen hyväksynnän (ja sen varmasti saa, jos budjetti pysyy kasassa). Ja osa on järjestänytkin, iso kiitos siitä heille! Ja hekään eivät saa siitä "palkkaa" sen enempää, kuin hallituksen jäsenetkään. Rakkaudesta rotuun ja harrastamiseen he vuodesta toiseen jaksavat puurtaa :)

Minun hallituksessaoloaikanani ei ole Vuoden Amstaffeja kukitettu koskaan. Olen ollut hallituksessa sekä Kaisan että Susan pj-aikana. Lämmintä kättä toki olisi ollut fiksua tarjota. Toisaalta taas, tilaisuuden juhlavuutta syö sekin, ettei niitä kiertopalkintojakaan ole paikalla. Parannan tapojani ensi vuosikokousta silmälläpitäen, anteeksipyyntöni kaikille paikallaolleille.

EDIT Mutta nyt saatiin ainakin vuosikirjojen ja juhlajulkaisun rattaat pyörimään vauhdilla! Kiitos avuntarjoajille :peukku:

Mä esitin kysymyksen, mulla ei ole paha mieli :D
Olisi mukavaa että luettaisiin ihan riveiltä eikä sieltä rivien välistä.
Kysymyksen sävy oli vallan normaali eikä siinä kyllä ollut vittuilua missään kohtaa tai mielensä pahoittamista.
Maarikan työtä ja tekemistä arvostan kovasti enkä siksi edes ymmärtänyt mistä tuo purkaus tuli.

Mä kuulun tällä hetkellä kuuteen eri yhdistykseen ja niistä kahden hallitukseen. Tää on kyllä kummallisin ja mielensäpahoittavin yhdistys missä mä oon kuunaan ollut :denti:
Ja oon kyllä ollut aika lailla vuosikokouksissa läsnä sen näyttelyissä juoksemisen lisäksi, hankalista kulkuyhteyksistä huolimatta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 16:09 
Poissa
Ensimmäinen murkkuikä

Pakko tunkea nyt oma lusikka tähän soppaan.. Olen siis uusi jäsen enkä tästä syystä ole aiemmissa vuosikokouksissa ollut, joten tämä keskustelu tuli itselle pienenä yllätyksenä.

Mä asun periferiassa, mutta pk-seudun tuntumassa nyt kuitenkin. Olen tottunut kulkemaan omalla autolla joka paikkaan ja mennyt mielellään pidemmällekin, kunhan omalla autolla pääsee hyvin kulkemaan. :lol2: Itsellä olisi kokous varmasti jäänyt väliin, jos kokous olisi järjestetty esimerkiksi Helsingin ydinkeskustassa tai Itä-Helsingissä. Ihan vain koska olen suppea ja sulkeutunut. Ymmärrän kuitenkin, että ilman omaa autoa kulkeminen Lohjalle on voinut monelle olla haastellista. Tämän kokoisella ja maantieteellisesti hajonneella porukalla tuskin on mahdollista löytää paikkaa, joka sopisi kaikille ja täyttäisi kaikkien laatu- tai muut vaatimukset. Lisäksi mielestäni kokouspaikan tulee olla "kustannustehokas". Foorumillakin pyörii sen verran aktiivisesti porukkaa, että kimppakyytejä olisi varmaan tarvittaessa pystytty järjestämään. Mielelläni maksoin luennosta pienen hinnan, sopalla tai ei. Ja vaikka ilman ruokaa olisin halunnut olla (ihan kuin sellaista tapahtuisi), olisin maksanut hinnan silti ja ollut vain syömättä. Kahvia hain ihan omatoimisesti lisää ilman kehoitustakin, koska mulle ei vaan yksi kupillinen riitä. :oops2:

Itse koin järjestelyt onnistuneiksi ja koko kokouksen omalta osaltani positiiviseksi kokemukseksi. Kivaa oli huomata, ettei uusia jäseniä heitetä junan alle, kokemusta tästäkin nimittäin on. :shock2: Mielelläni soisin, että yhdistyksen jäsenistöstä löytyy porukkaa järjestää vastaavia tulevaisuudessakin. :peukku: Itse olen todella huono tekemään mitään (koska laiska), mutta tästä syystä arvostankin kovasti muiden panostusta tapahtumien järjestämisessä. Mielelläni osallistan itseäni sitten sellaisissa asioissa, joita pystyn tekemään omien (ja perheen) aikataulujen mukaan. Tästä syystä mukaan lähtikin nippu näyttelyarvosteluja.

Mitään pointtia mulla ei tässä löpinässä sen kummemmin näköjään ollut, halusin vain tuoda esille oman positiivisen kokemukseni ja kiitokseni kaikille järjestelyihin osallistuneille. :rokrok:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 17:35 
Poissa
HYL näyttelystä, pissi tuomarin jaloille

En koe kirjoittaneeni mitään purkausta, vaan vastauksia esitettyihin kysymyksiin. Jos se on purkaus, että kerron etten ole enää ensi vuonna käytettävissä, niin fine. Kirjoitettuna teksti voi muuttua lukijan mielessä muuksi, kuin mitä se on ollut kirjoittajan mielestä. Mutta eikös se olisi hiukan hassua, että henkilö, josta tulee kokoajan enemmän ja enemmän beagleharrastaja, järjestää amstaffi-väelle tapahtumia (= Rusina on minun viimeinen amstaffi ever, toista beaglea suunnittelen ja hankin, kunhan oikea yhdistelmä + pentu löytyy) ? Uskon, että minä en ole ainut, joka kokee intoa järjestämään erilaisia tapahtumia. Amstaffi-harrastajissa varmasti löytyy tekijöitä niin nyt kuin tulevaisuudessa, koska on tähänkin asti löytynyt. Ja uskon myös siihen, että jokainen tekijä haluaa tosissaan tehdä niin hyvän tapahtuman kuin vain on mahdollista. Itse ainakin olen näitä tehnyt se mielessä, että sellaista tehdään, mihin itsekin haluaisin osallistua. Toki makuja on monia, joten en varmasti pysty tavallani toimia kaikkia miellyttämään.
Myönnän, että olen todella herkkänahkainen, varsinkin kun kyseessä on rakas harrastukseni. Ja koska olen veemäisen pitkämuistinen, niin tässä varmasti osan taakkaa tekee minulle viime vuotinen palaute oupparista, jota tuli taholta, joka ei edes ollut paikalla. Joo tässä iässä olisi ehkä aika kasvattaa teflonit, mutta herkkis mikä herkkis.

Valitettavasti en ole tekemässä näyttelytreeni-kurssia tänä vuonna. Minusta minulle riittää kun nyt touhuan open shown (kiitos niille kaikille, jotka ovat sitä tekemässä kanssasi! yksin se ei onnistuisi), Rotupäivän, Kuopion näyttely- ja nenätyöpäivän ja Espoossa mejä-tapahtuman. Haluan kuitenkin itse treenata beagleäni mejään ja yrittää käydä kokeissa niin paljon kuin mahdollista, joten kaikkea vapaa-aikaani en ole valmis uhraamaan Amstaffiyhdistyksen jäsenistölle. Jos saan taas jonkun tekemisenboostin, niin voi olla jokin kertaluontoinen näyttelytreeni pääkaupunkiseudulla. Kiitoksia, kiva kuulla, että kurssista on ollut jotain hyötyä, tai ainakin joku idea syttynyt kurssin avulla!

t. Maarika Wallenius

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.03.2016 11:36 
Poissa
Tuontitarkastaja

Amstaffiyhdistyksen hallituksen puolesta suuri kiitos kaikille mukanaolleille!
Kiva nähdä, että jäseniä oli paikalla noinkin paljon – monilla yhdistyksillä on osanotto paljon vähäisempää,
vaikka jäseniä on enemmän kuin meillä. Äkkiseltään arvioituna n. 10% amstaffiyhdistyksen jäsenistä oli
paikalla, ja se on paljon se!

Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry:n hallitus onnittelee kaikkia Vuoden Amstaffi -kilpailuissa
pärjänneitä, ja tulevina vuosina toivomme myös kiertopalkintojen löytävän tiensä vuosikokoukseen, jotta
palkintojenjakotilaisuus sujuisi asianmukaisin juhlallisuuksin.

Vuosikokous on oiva paikka jäsenille vaikuttaa yhdistyksen toimintaan ja hallituksen kokoonpanoon, vaikka
toki pitkin vuottakin saa heittää ehdotuksia ilmaan yhdistyksen toimintaan liittyen. Saimme hyviä ehdotuksia
ja innokkaita tekijöitä roikkumaan jääneisiin asioihin, ja se on erittäin positiivista.

Vaikka kokouspaikka ei olekaan kaikille ”sopivan matkan päässä”, on se kuitenkin tasoon nähden edullinen,
ja kahvia ja pullaa riitti kaikille halukkaille (allekirjoittanut kahviaddikti Kiia taisi juoda peräti neljä kupillista…
tosin olisi kelvannut ihan sellainen ”mukimallinen” kahvikuppikin, niin olisi saanut kerralla enemmän 8) ) ja
mikä mukavinta, paikka on hyvä myös luentoa silmälläpitäen, koska on tarpeeksi tilava ja löytyy screenit
ym. mitä tarvitaan. Kiitos siis myös Ravintola Hanneksen väelle - ja tietenkin mukavasta luennosta Tuulia Applebylle.

Mikäli Sinulla on tiedossa joku sopiva vuosikokouspaikka tulevia vuosia ajatellen, niin ehdotuksia otamme
toki mielellämme vastaan.

Vuonna 2016 laitetaan yhdessä rattaat pyörimään vauhdilla ihan porukalla, eikö?
Tervetuloa mukaan siis myös ensi vuonna!

Vielä loppuun haluamme kiittää Lauraa panoksestaan yhdistyksen hyväksi viimeisen kymmenen vuoden aikana.

yhteistyöterveisin
Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry:n hallitus

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2016 12:08 
Poissa
Multi Champion

Onko jostain mahdollista lukea ketä valittiin hallitukseen? Vai näkyykö vasta seuraavasta lehdestä? :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2016 12:51 
Poissa
Pikkasen innokas

Paikkakunta: Lappeenranta, ASTu Wubi -09 ASTn Ninja -12 ASTu Naksu -14
Kotisivuilta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2016 13:26 
Poissa
Multi Champion

Ei löytynyt ainakaan vielä, tai sitten olen vain sokea :D

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2016 14:12 
Poissa
Pikkasen innokas

Paikkakunta: Lappeenranta, ASTu Wubi -09 ASTn Ninja -12 ASTu Naksu -14
Yhteystiedoista löytyy, vaikka siinä näyttää lukevan vielä hallitus 2015. On kuitenkin päivittynyt uusien mukaan.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC