Amstaffit.com

Amstaffiaiheista keskustelua
Tänään on 17.08.2017 01:52

Kaikki ajat ovat UTC

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Vuosikokous luennolla vai ilman?
1. Espoo/Sello, pelkkä vuosikokous + kahvitus 0€ 24%  24%  [ 5 ]
2. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 10-20€ 48%  48%  [ 10 ]
3. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 21-30€ 29%  29%  [ 6 ]
4. Lohja/Vappula, vuosikokous + ruoka + luento 31-40€ 0%  0%  [ 0 ]
Ääniä yhteensä : 21
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 15.12.2015 09:06 
Poissa
Tuontitarkastaja

^ ei ainakaan viimeks muistaakseni ollut, kun ne kaikki PEVISA-ehdotukset oli jo siinä lehdessä olleessa kokouskutsussa. Jos ei sit joskus aiemmin oo niin käynyt (paitsi että edellisen kerran kun PEVISA oli katkolla, oliko koko lehteä ees vielä olemassa??)

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.01.2016 11:21 
Poissa
Toinen serti

Meitsi hukkasi lehden! (ekaa kertaa tietysti hukkaan mitään tärkeää :denti: )

Eli joko ilmot paukkui? Mä en yhtään muista. Aapuua.

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.01.2016 11:49 
Poissa
Sääliserti -> MVA

Destry kirjoitti:

http://amstaffiyhdistys.net/koiran-luon ... 016-lohja/

Kokoukseen tuskin on pakko ilmoittautua etukäteen

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.01.2016 12:26 
Poissa
Toinen serti

Kiitti! En tiedä, että olenko enemmän sokea vai tyhmä, kun en muka löytänyt. :lol2:

Profiili  

ViestiLähetetty: 07.03.2016 10:52 
Poissa
HYL näyttelystä, pissi tuomarin jaloille

HUOMIO!!! Tänään viimeinen päivä ilmoittautua Luonne ja Käyttäytyminen luennolle. Katso linkistä tarkemmat tiedot:

Profiili  

ViestiLähetetty: 07.03.2016 14:07 
Poissa
Tuontitarkastaja

Eva kirjoitti:
Destry kirjoitti:

Kokoukseen tuskin on pakko ilmoittautua etukäteen

No mielellään otetaan etukäteen myös kokoukseen ilmoittautumiset, koska kokouksessa on kuitenkin kahvitarjoilu. Ja todella järkevästi olen laittanut ilmoittautumisiin eri päivämäärät, eli kokoukseen viimeinen ilm.päivä oli eilen (6.3.) ja luennolle tänään (7.3.) :roll2: Aivopieru...eiköhän sitä vielä tänään ehdi kokoukseenkin ilmoittautua kun kerran luennollekin...

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.03.2016 19:00 
Poissa
Vara-sertiä pukkaa taas

Kiitos vuosikokouksesta!
Kivasti oli porukkaa paikalla, enemmänkin varmaan olisi osallistunut vuosikokoukseen ja mielenkiintoiseen luentoon jos paikka olisi ollut toinen, nykyinen sijainti vaatii oman kulkuneuvon tai jonkun toisen kyydin kuin julkisen.

Onnex itse kerkesin mukaan vuosikokoukseen, vaikken hallitukseen päässytkään :)
Aktiivisena voi kuitenkin häärätä taustalla tehdä rodun eteen hommia ilman hallitukseen kuuluvuutta.

Kiitos Kaisa M-G kauniista sanoista miten hoidan hommani :D, en voinut kieltäytyä nakista :lol2:

Mukavasti vuosikirjamateriaalit jakautuvat ahkerille :rokrok:
Eiköhän ne puuttuvat vuosikirjat saada ajantasalle ja niitä tarvitseville :peukku:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 07:05 
Poissa
ROP VET

Kiitos munkin puolesta!
Luento oli ajatuksia herättävä ja mielenkiintoinen :peukku: Ja kiva että paikalle oli tullut "vanhoja" kasvattajia ja harrastajia :peukku:
Mä olen Salinan kanssa samaa mieltä että paikka on turhan sivussa. Lisäks kahviaddiktina olisin toivonut että kahvia sais ostaa vaikka rahalla sen verran kun vireystaso vaatii. :denti:

Ja musta oli outoa että luennolle osallistumiseen oli sidottu lounas. Nytkin oli niitä ketkä olisivat halunneet luennolle mutta eivät voineet osallistua kun sosekeiton syöjien määrä piti tietää viikkoa aiemmin?
Luennon aihe oli semmoinen että se olis ollut tärkeää tietoa ihan kaikille kiinnostuneille ja harmittaa että sopan takia sitä ei voinut tulla kuuntelemaan.

Ehkä vois laittaa harkintaan paikan mikä olis julkisilla tavoitettavissa ja missä voisi paikanpäällä tilata ruoan tai jopa mennä syömään sitten omalla ajalla. En mäkään vuosikokoukseen ruoan takia tule vaan kokoustamaan rotujärjetön asioiden tiimoilta.

Ja missään nimessä ei ole tarkoitus moittia nykyistä paikkaa, tilat on avarat ja käytännölliset ainoa että ne sijaitsee todella syrjässä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 07:25 
Poissa
Eka serti

Oli hyvä luento, kiitos :peukku:

Profiili  

Viestin otsikko: !
ViestiLähetetty: 14.03.2016 08:29 
Poissa
Pikkasen innokas

Paikkakunta: Lappeenranta, ASTu Wubi -09 ASTn Ninja -12 ASTu Naksu -14
Kuinka moni teistä olisi tullut paikalle sen luennon vuoksi, mikäli pelkän luennon hinta olisi ollut esim. 60€ ilman mitään lounaita? Koska se olisi hyvinkin lähellä summaa mikäli joutuisimme maksamaan luentopaikasta vuokraa. Luennoitsijat, edes muutaman tunnin luennoille ovat aika hinnakkaita joten jotta kulut pystyttäisiin kattamaan, olisi sellaisellekin luennolle vähintään viikkoa ennen pakko ottaa ilmoittautumiset, sillä mikäli ilmomaksut eivät kattaisi paikkaa + luentoa, se pitäisi perua ja useimmat kouluttajat ja vuokrapaikatkin haluavat tiedon mahdollisesta peruutuksesta vähintään viikkoa aiemmin.
Mie en ymmärrä tuota ihmettelyä luennolle ennakkoon ilmoittautumisesta, sillä käyn itse paljon seminaareissa/luennoilla ja yksikään ei ikinä ole ollut sellainen mihin ei olisi pitänyt hyvissäajoin etukäteen ilmoittautua.

Palaute on toivottavaa mutta pelkkä " haluttais sitä tai ei haluttais tätä" ei helpota juurikaan tapahtumien organisoijien hommaa, sillä esim. eilisen luennon järjestämiseen on nähty paljon vaivaa ( kartoittettu millainen luento jäsenistöä kiinnostaisi, millaisia luennoitsijoita aiheen tiimoilta on tarjolla, kuka on saatavilla haluttuna ajankohtana ja mihin hintaan, budjetin suunnittelu ym ym ) ja ei, minä en ole ollut se kuka tuon vaivan on eilisen vuoksi nähnyt vaan puhun yleisesti yhdistystoiminnan toimivuudesta. Faktahan on se että meidän ei ole pakko järjestää muuta kuin vuosikokoukset ja jäsenjulkaisu, kaikki muu vuoden aikana tapahtuva toiminta on vapaaehtoista ilmaiseksi omalla vapaa-ajallamme järjestämää toimintaa, eikä sitä tapahdu ilman aktiivisia ja talkoohenkisiä jäseniä - joiden ei tarvitse tulla hallituksen sisältä. Meillä onkin useampi ihana aktiivi jotka vuodesta toiseen järjestävät leiriä, koetta, testiä ja tapahtumaa ihan vain rakkaudesta rotuun ja yhdistystoimintaan, kiitos siitä heille. Tällainen aktiivi voit olla myös sinä, joka luet tätä tekstiä. Kuten Salina tuolla hienosti kirjoittikin, yhdistyksen ja rodun eteen voi toimia myös hallituksen ulkopuolelta ja se on ihailtava asenne!

Tälle vuodelle suunnitteilla olevat tapahtumat ja tilaisuudet ovat pitkälti jo julkaistu, joten mikäli jotain jäädään kaipaamaan niin ei muuta kuin organisoimaan mieluisaa tapahtumaa itselle mieluisalla tavalla ja ohjeistuksella, meidän kaikkien amstaffiharrastajien hyväksi!
Hallitus on tehnyt hyvän ohjeen tapahtumanjärjestäjille, ja neuvoo sekä auttaa tarvittaessa tietenkin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 08:48 
Poissa
Pikkasen innokas

Niin ja siis olen itse samaa mieltä että keskeisempi sijainti kokous/luentopaikalle olisi kivempi ( eilen melkein 4h suuntaansa ajelua ) mutta ehdotuksia kohtuuhintaisista saatavilla olevista paikoista otetaan varmasti vastaan :peukku:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 10:35 
Poissa
HYL näyttelystä, pissi tuomarin jaloille

Minä olen pääasiassa ollut se joku, joka on puuhannut vuosikokouksen yhteyteen luennon tälle vuodelle (ja viime vuonnakin) ja vastaan nyt osallistujia ihmetyttäviin kysymyksiin.
Luennolle tulee ilmoittautua etukäteen juurikin sen takia, että tiedämme onko tulijoita riittävästi kattamaan luennoitsijan sekä tilan vuokran kulut. Luennoitsijat maksavat pääsääntöisesti 400 euron molemmin puolin, silloin kun kyseessä on kahden tunnin luento. Kustannuksia voi vielä sitten tulla lisää esim. kilometrikorvauksista. Toki tarjouspyyntöjä tehdessäni tuli vastaan sellainenkin hinta, että tällä porukalla olisi luennosta maksettu n. 700 euroa. Vuosikokous- ja luentopaikkana Hannes on ollut todella kustannusystävällinen. Olemme saaneet tilan käytöömme sillä, että otamme tuon keittolounaan ja kahvituksen. Eli vuokra määrittyy osallistujamäärällä, siksikin on pyydetty ilmoittautumaan etukäteen. Pääosin tilavuokrat (ainakin pääkaupunkiseudulla) ovat päivästä useamman 100 euroa ( 200- 500 euroa).
Toki vuosikokouksen voisi pitää hyvinkin edullisesti/ilmaiseksi käyttämällä esim. kirjastoilta 'lainattavissa' olevaa kokoustilaa. Sitten ei vain voisi pitää mitään lisäohjelmaa.

Nyt jo näin hyvissä ajoin ilmoitan, että huomatkaa lokakuisen Rotupäivän ilmoittautumisaika päättyy jo kuukautta ennen tapahtumaa. Miksi? Siksi, että voimme olla varmoja kattaako osallistujamäärä kulut ja onko osallistujia sellainen määrä, että tämä tapahtuma on mielekästä järjestää. Tämä on käsittääkseni ensimmäinen kerta, jolloin tällainen tilaisuus järjestetään Amstaffiyhdistyksen toimesta. Siksi pelaamme varman päälle.

Olen nyt toista kautta hallituksessa ja olen 'ottanut' itselleni tämän tapahtumajärjestäjän roolin. Olen ollut järjestämässä niin näitä vuosikokouksen yhteydessä olleita luentoja, open showta (viime vuonna kuten tänä vuonnakin), Rotupäivää, näyttelytreenejä (Espoossa, Tampereella, tänä vuonna myös Kuopiossa), Mejä-päiviä (Espoossa). Olen pääosin toiminut pääkaupunkiseudulla, koska en omista autoa/ajokorttia. Jos matkaan jonnekin kauemmas käytän joko kimppakyytiä tai julkisia (omalla kustannuksella). Tapahtumia on pääsääntöisesti ollut oikein mielekästä järjestää, vaikkakin myönnän että onhan se aikaa vievää kartoittaa esim. eri luennoitsijamahdollisuuksia, kysellä tarjouksia niin luennoitsijoilta kuin mahdollisilta pitopaikoilta. Osallistuneista jäsenistä suurin osa on ilmeisesti ollut ihan tyytyväisiä, koska heiltä ei ole kuulunut mitään palautetta. Mutta sitten on tämä joukko, jolla on kritiikkiä aina esitettävään, mutta ei kuitenkaan tunnu löytyvän sitten ehdotuksia miten asiat tulisi hoitaa ja miten järjestää, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä.

Koska olen tehnyt ja teen vielä tätä harrastuksena, suurella tunteella ja sielulla, olen päättänyt että tämän hallituskauden jälkeen en ole enää käytettävissä. Saavat uudet, innokkaat, asiat paremmin tekevät henkilöt tulla tekemään tapahtumat.

t. Maarika Wallenius

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 10:59 
Poissa
Vahva vääryyden puolustaja

Mä avaan hieman sanaista arkkuani myös. En ole joka vuosi yhdistykseen kuulunut, mutta kyse ollut silloin unohduksesta, ei tarkoituksesta. Yhdistys on viime vuosina järjestänyt tapahtumia enemmän kuin aiemmin ja suunta on mielestäni hyvä.

Toki omalta osaltani osa talkoot asioista on mennyt ohi silmieni. Silti olen sitä mieltä että esim: itse olen osallistunut paljon toimintaan kulisseissa, myös silloin kun jäsenmaksun olen unohtanut maksaa. Jokaisella on varmasti erilaisia mielipiteitä ja ehdotuksia joita otetaan vastaan.

Aionkin jatkaa edelleen talkoillen, ideoinnissa mukana, lehden teossa jne. Toivonkin että monet muutkin tulevat toimintaan mukaan!

Kiitos järjestäjille tänäkin vuonna!

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 11:08 
Poissa
ROP VET

Mulla ei ollut tarkoitus nillittää mistään nillittämisen takia.
Mutta rahaahan se olis yhdistykselle ollut jos vaikka olis voinut ostaa luennolle osallistumisen vaikka samaan hintaan ilman ruokaa tai jollain muulla summalla jos oli ilmon missannut. Kun se kokous nyt kuitenkin oli tulossa ja luennolla oli tilaa.
Ymmärrän oikein hyvin ilmoaikojen merkityksen ja sen miksi sellainen käytäntö on.

Enkä tiennyt että kokouspaikasta puhuminen aiheuttaa noin paljon pahaa mieltä. Kysyin ihan ilman sarvia ja hampaita asiasta.
Varmasti aika moni meistä jäsenistä toimii myös muissa yhdistyksissää aktiivisena ja tietää sitä kautta kokouspaikkoja mitä voisi harkita ja ei ole hinnalla pilattu, parempien kulkuyhteyksien päässä ja niin että perille pääsee vaikkei omistaisi autoa. Sellaisia mitä voisi tulevaisuudessa harkita ja missä on mahdollista järjestää luentoja ja kahvituksia, ruokailuakin jos se on olennainen asia.
Jos hallitus ei tiedä niin se ei tarkoita etteikö jäsenistöstä voisi löytyä tietoa :wink:

Tulee jotenkin surullinen mieli itselle kun ihan hyvällä jotain ehdottaa tai kertoo mielipiteensä tai uskaltaa kysyä jotain niin lähes poikkeuksetta aina vastaus tulee jonkun asteisen negaation kautta.
Hitto musta se yhdistystoiminta pitäs olla kivaa ja hauskaa, uudet ihmiset tuo uutta verta myös siihen tekemiseen ja uusia ideoita :)
Osattais antaa tilaa yrittää, neuvottas syyllistymättä ja kannustettais hyvällä hengellä tekemään :)

Mun ei ollut Oona tarkoitus loukata sua, Ei Maarikaa, ei ravintola Hanneksen henkilökuntaa, ei yhdistystä eikä ketään.
Ihan itsekkäästi ehdotin jotain paikkaa mihin minäkin autottomana ihmisenä pääsisin vaivattomasti, voisin syödä tai olla syömättä ja juoda kahvia niin paljon kun addiktio vaatii :denti:
Ja sit ihan asiaan: Kaikilla ihmisillä ei ole kumppania kotona joka hoitaa koirat ja lapset päivän aikana tai ei ole sitä omaa autoa.
Silloin se osallistuminen riippuu sen kokouspaikan tavoitettavuudesta ja ajasta mikä menee matkoihin.
Todellakaan mulla ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kokouspaikasta kyselyllä niin että pitää ilmoittaa luopuvansa hallituspaikastaan.
Tässä yhdistyksessä kuitenkin on potentiaalia, tekeviä ihmisiä jotka haluis osallistua ja joilla on ammattitaitoa moneen eri juttuun. Monella voi olla hyviä juttuja plakkarissa, kontakteja jne. mitä vois hyödyntää. Mutta eipä tän tason keskustelu "meitä uusia, innokkaita, paremmin tekeviä?" paljon kannusta lähestymään ja ehdottelemaan mitään. Ei kai se ole vanhoilta tekijöiltä mitenkään pois jos joku ehdottaa jotain uutta? Teidän työ on tärkeetä ja esimerkillistä mutta muutkin saattais haluta kantaa kortensa kekoon :wink: Ihan yhdistysaktiivina ilman hallituspaikkaa tai luottamustointa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 12:04 
Poissa
Sääliserti -> MVA

Mallu kirjoitti:
Tulee jotenkin surullinen mieli itselle kun ihan hyvällä jotain ehdottaa tai kertoo mielipiteensä tai uskaltaa kysyä jotain niin lähes poikkeuksetta aina vastaus tulee jonkun asteisen negaation kautta.

Jep, tuntuu, että aina vedetään se "kun ei kukaan tästä palkkaa saa" -kortti esille.
Pitäisi voida keskustella asioista asioina. Minustakin syrjäinen paikka (eteenkin niille jolla ei ole autoa) ja jos se olisi edes julkisten kulkuneuvojen läheisyydessä se ehkä saisi enemmän ihmisiä kokoukseen . Sen lisäksi minusta pitäisi muistuttaa jäseniä vaikkapa sähköisellä tiedotteella (suoraan sähköpostiin), että kokous ja mahd. luennot tulossa. Minä unohdin kokonaan esim. valtakirjan mahdollisuuden.

Samoin olettaisin, että yhdistyksen vuosikokouksessa kukitetaan vuoden koiria ja joka samperin voittajasta otetaan pokaali-kuva joka voidaan sitten käyttää lehdessä (tai edes lämmin käsi puheenjohtajalta).

Mutta mitä minäkin olen puhumaan, en ollut edes kokouksessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 12:43 
Poissa
Tuontitarkastaja

Miten musta tuntuu, että kokouspaikkaan liittyvä paha mieli ei kyllä nyt liity hallitukseen millään tavoin. Joo ei kaikilla ole miestä kuka hoitaa koiria/lapsia kun lähdetään luennolle tai kokoukseen. Kaikilla ei ole autoa. Joku joutuu olemaan töissä. Mutta yrittäkää nyt ymmärtää sekin asia, että Suomi on aika iso maa, ja oli se kokous missä hyvänsä, niin aina jollakulla on pitkä matka. Ihan varmaan jokaisella on joku autoileva kaveri kenen kyytiin voi hypätä jos haluaa kokoukseen lähteä. Miten nää autottomat miehettömät näyttelyreissuille pääsee monta kertaa kesässä, mutta kerran vuodessa on todella vaikeaa päästä yhdistyksen kokoukseen ilman purnausta?

Olemme yrittäneet (lue: Maarika on yrittänyt) järjestää jäsenistön toivomaa luentoa, mutta toki siinäkin nyt moni asia meni pieleen. Oikeasti, kuka tahansa jäsenistöstäkin saa järjestää luentoja, koulutuksia, mitä tahansa aktiviteetteja vaikka siellä omalla kotipaikkakunnalla niin halutessaan, kunhan vaan laatii etukäteen tapahtumasta budjetin ja saa siihen hallituksen hyväksynnän (ja sen varmasti saa, jos budjetti pysyy kasassa). Ja osa on järjestänytkin, iso kiitos siitä heille! Ja hekään eivät saa siitä "palkkaa" sen enempää, kuin hallituksen jäsenetkään. Rakkaudesta rotuun ja harrastamiseen he vuodesta toiseen jaksavat puurtaa :)

Minun hallituksessaoloaikanani ei ole Vuoden Amstaffeja kukitettu koskaan. Olen ollut hallituksessa sekä Kaisan että Susan pj-aikana. Lämmintä kättä toki olisi ollut fiksua tarjota. Toisaalta taas, tilaisuuden juhlavuutta syö sekin, ettei niitä kiertopalkintojakaan ole paikalla. Parannan tapojani ensi vuosikokousta silmälläpitäen, anteeksipyyntöni kaikille paikallaolleille.

EDIT Mutta nyt saatiin ainakin vuosikirjojen ja juhlajulkaisun rattaat pyörimään vauhdilla! Kiitos avuntarjoajille :peukku:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 12:47 
Poissa
Tuontitarkastaja

Eva kirjoitti:
Mutta mitä minäkin olen puhumaan, en ollut edes kokouksessa.

Häpeä! :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 12:53 
Poissa
Toinen serti

Kiia kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että kokouspaikkaan liittyvä paha mieli ei kyllä nyt liity hallitukseen millään tavoin. Joo ei kaikilla ole miestä kuka hoitaa koiria/lapsia kun lähdetään luennolle tai kokoukseen. Kaikilla ei ole autoa. Joku joutuu olemaan töissä. Mutta yrittäkää nyt ymmärtää sekin asia, että Suomi on aika iso maa, ja oli se kokous missä hyvänsä, niin aina jollakulla on pitkä matka. Ihan varmaan jokaisella on joku autoileva kaveri kenen kyytiin voi hypätä jos haluaa kokoukseen lähteä. Miten nää autottomat miehettömät näyttelyreissuille pääsee monta kertaa kesässä, mutta kerran vuodessa on todella vaikeaa päästä yhdistyksen kokoukseen ilman purnausta?

No tämä nyt vähän pisti kyllä silmään myös. Ottamatta kantaa kenenkään muihin reissuihin, niin ihan varmasti tästäkin ketjusta olisi voinut autokyydin itselleen poimia vaikka joltain rautatieasemalta/bussipysäkiltä, jos sitä olisi kysynyt. Jos kokous järjestetään jossain keskusta-alueella, niin seuraavaksi voi varmaan purnata parkkipaikkojen vähyydestä jatai maksullisuudesta.

Lisäksi vihjailu, että jos jäsenistöltä kysyttäisiin, niin voisi löytyä paikkoja, on aika :shock2: . Mitä jos saisi itse suunsa auki? Ei kotoa haeta ketään tässäkään tapauksessa.

Enkä ollut minäkään paikalla. Koska laiska. Röh röh. Kivempaa vaan huudella.

(Järjestäthän Maarika nlykoulutusta kuitenkin vielä tänä vuonna? :pray: :pray: )

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 12:55 
Poissa
Pikkasen innokas

Mie en ainakaan kokenut Mallun tai muidenkaan tekstejä mitenkään henkilökohtaisena tai loukkauksena, joten no hard feelings. Tarkoitukseni vain oli tuoda esille se että mikään ei järjesty itsestään, ja että hallituksen jäsenillä ei ole " sen suurempaa velvollisuutta" järjestää mitään, kuin tavan rivijäsenelläkään. Siksi ei tarvitse aina odottaa että hallitus järjestää, vaan haluamansa tapahtuman voi järjestää kuka tahansa, kunhan tosiaan budjetti ym on hoidossa. Ja jos niitä ideoita kokous ym paikoista on, niin niitäkin voi vinkkailla eikä odottaa että kerron jos joku sattuu kysymään.

Enkä usko tosiaan että kokouspaikan keskustelusta on kukaan muukaan mieltään pahoittanut, hienoa että keskustelua syntyy ja hallitus(kin) yrittää poimia näistä mielipiteitä ja vinkkejä jatkossa toimintaansa varten.

Tuosta ennakkoilmoittautumisesta vielä pakko kysyä ihan mielenkiinnosta että millaisia luentoja ovat olleet ne mihin ei vaadita ennakkoon ilmoittautumista? En ole itse koskaan törmännyt.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.03.2016 13:27 
Poissa
Pukaman pukama

Paikkakunta: Lohja, ASTu Aapo 01/05, ASTn Kerttu 01/06, ASTn Siiri 05/10
Istuin Amstaffiyhdistyksen hallituksessa kymmenen vuotta. Joka vuosi vuosikokouksen sijainti on herättänyt keskustelua:
Alkuvuosinani se järjestettiin Helsingin ydinkeskustassa, ravintola Cantina Westissä. Silloin herätti suurta tyytymättömyyttä se, ettei lähistöllä ollut parkkipaikkoja, parkkeeraaminen maksoi paljon ja pitkänmatkalaisten tuleminen muodostui kalliiksi. Lisäksi tilavuokra oli yhdistykselle suuri kustannuserä. Tuolloin jokainen söi ja joi oman halunsa mukaan, yhdistys ei tarjonnut kokouskahveja tms. Osallistujia oli muistikuvani mukaan n. 15-25, vuodesta riippuen. Yhtenä vuonna vuosikokouksen yhteydessä järjestettiin luento, joka keräsi muistikuvani mukaan n. 20 kuulijaa.

Päätettiin vaihtaa paikkaa.

Järjestettiin kokoukset muutaman vuoden ajan Helsingin Käpylässä, ravintola Nyyrikissä. Tarjolla runsaasti maksuttomia parkkipaikkoja, kulkuyhteydet julkisilla keskustasta hyvät, mahdollisuus ruokailuun oman halun mukaan. Yhdistys tarjosi kokouskahvit. Palautetta tuli syrjäisestä sijainnista, nuhjuisesta ulkoasusta ja huonosta ruuasta. Luennon järjestämiseen ko. paikka ei oikein soveltunut. Täällä tilavuokra oli sidottu osallistuja- ja ruokailevien määrään.

Yksi vuosi oltiin SBTY:n kainalossa Herttoniemessä jossain kerhotilassa pelkkien kokouskahvien voimin. Tällöin luennolle ja vuosikokoukseen osallistui muistaakseni n. 20 Amstaffiyhdistyksen jäsentä, SBTY:n porukkaa oli luennolla myös. Palautetta tuli syrjäisestä sijainnista, huonoista julkisista kulkuyhteyksistä, huonosta akustiikasta ja siitä, ettei mahdollisuutta ruokailuun ollut. Erityisesti pitkänmatkalaiset toivoivat ruokailumahdollisuutta, jottei tarvitse lähteä ajamaan tyhjin vatsoin.

Tämän jälkeen siirryttiin Lohjalle. Hommahan täällä on toiminut niin, että tilavuokraa meiltä ei peritä, kun porukka syö ja juo kokouskahvit. Kyseessä on tilausravintola, joka tekee tarjoiluja tilauksen mukaan. Ruokailijamäärän täytyy siis olla tiedossa hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Tosin jokaisessa ravintolassa 30 hengen tilaukset halutaan tietää etukäteen; yksikään keittiö ei tee tyhjästä ruokaa tuolle määrälle kohtuullisessa ajassa.

Yhdistys tarjosi tänäkin vuonna kokouskahvit. Kesken kokouksen, ääntenlaskennan aikana, kehotinkin kokousväkeä hakemaan lisää kahvia. Kahvin määrää ei siis kukaan rajoittanut, päin vastoin.

Palaute ja ehdotukset ovat todella tärkeitä toimivan yhdistystoiminnan kannalta! Hienoa, että ihmiset antavat rakentavaa palautetta. Se, mistä hallitus hyötyisi esim. tämän asian suhteen eniten, olisi konkreettiset paikkaehdotukset suoraan hallituksen jäsenille, luentoaihe-/luennoitsijaehdotukset jne. Niitä uskon hallituksen ottavan edelleen mielellään vastaan.

Omasta puolestani kiitos kaikille yhdistyksen jäsenille ja vuosien aikana kertyneille hallituskumppaneille! Oli ilo toimia hallituksessa kymmenen vuoden ajan. Nyt on aika keskittyä muihin juttuihin ja antaa tilaa uusille, energisille ihmisille! :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC