Mallu kirjoitti:
Sune kuvitus on mun käsialaa ja tehty siihen 2019 vuoden mun pevisa-esityksen liitteenä olevaan JTO:hon.
Se miksi tämä nykyinen on rakennettu sen pohjalle on pääosin pelkästään tekninen. Tämä oli muokattavissa PDF-muodossa, se aiemmin voimassa ollut Kiian tekemä oli tehty sellaisella taitto-ohjelmalla mitä me kukaan ei pystytty purkamaan muokattavaksi.
Sisäsivuilla olevat koirat on kaikki mun omistuksessa koska mun oli kuvitettava JTO sellaisilla kuvilla mihin mulla oli julkaisuoikeus.(Ja tähän voimassa olevaan on päivitetty ne osat mitä kennelliitto pyysi, ei lähdetty uusimaan koko JTO:ta eikä kuvia)
Eikös sen sunkin tekemän JTO:n silloin teki joku sun tuttu, kenellä samat ohjelmat kuin mulla? Tekstidokkarit ja taulukot toimitin ihan wordillä avattavassa muodossa, että siitä olis voinut tehdä sen taiton. Mutta se nyt ei ole relevanttia, vaan lähinnä se, että kun kolmatta kertaa sama (?) jengi yrittää samaa PEVISA-esitystä läpi, niin olis nyt kuvitellut että JTO:kin olisi ollut jo valmiina odottamassa.
Mitä tulee kuviin, niin yhdistyksellä on kuvapankki, eli niihin kuviin on yhdistyksellä käyttöoikeus muuallakin kuin lehdessä. Tai ainakin niin pitäis olla, että jos lähetät kuvan yhdistykselle, niin yhdistys voi käyttää kuvia lehdessä, nettijulkaisuissa, mainoksissa ym. julkaisuissa. Mutta mä oon vähän sitä mieltä, että nykypäivän kasvattajien ja vielä elävien koirien kuvia on hiukan arveluttava laittaa JTO:aan, koska sitten tulee juurikin tätä "miksi just tuo koira, miksi ei tämä" jne.
Mutta no, nuo kuvat nyt ei mun persettä sen kummemmin hierrä tässä JTO:ssa, koska mä näen ne kuvat siellä lähinnä tyhjien aukkojen täyttäjinä, varsinkin kun ei niitä käytetä missään esimerkkeinä eikä edes väitetä, että ko. koira on just paras esimerkki hyvästä rodun edustajasta.
Edelleenkin mua enemmän ihmetyttää se, että suosituksissa ei ole mainintaa siitä, että 1-kyynäräiselle suositellaan parituskumppaniksi 0-kyynäräistä, ja lonkkien osalta suositeltaisiin, että BLUP-indeksin ka. olisi 101 tai parempi? Kerran jo tuota ihmettelin mutta siihen ei ole edes jalostustoimikuntaan kuuluva henkilö ottanut kantaa.